Вредно ли е месото за здравето?

Темата за консумацията на месо е изключително противоречива.

За някои хора е любима храна и присъства на всяко хранене. Други пък смятат, че месото е една от основните причини за хроничните заболявания и избират да го изключат изцяло от менюто си.

Истината?

Истината е някъде по средата…

Затова в днешната статия сме засегнали едни от най-често задаваните и спекулирани въпроси по темата.

А именно опасно ли е месото за здравето ни? Какви ползите и какви рискове крие консумацията на месо?

И как можем да минимизираме евентуалните последици?


ЗДРАВОСЛОВНИ ПОЛЗИ ОТ КОНСУМАЦИЯТА НА МЕСО

  • Намалява апетита и повишава метаболизма - Високо протеиновите диети, които включват месо, повишават метаболизма, намаляват глада и насърчават пълнотата.

  • Задържа мускулната маса - Приемът на животински протеини е свързан с повишена мускулна маса и сила, особено когато се комбинира със силови тренировки.

  • Подсилва костите - Животинският протеин може да насърчи и подобри костната плътност и здравина.

  • Подобрява усвояване на желязо - Месото съдържа хем желязо, което тялото усвоява по-добре от не-хем желязото, съдържащо се в растителните и млечните продукти.

  • Подобрява зарастването на рани - Проучванията показват, че диетите с високо съдържание на протеини могат да подобрят зарастването на рани, свързани с операция или нараняване, включително рани от залежаване.


КАКВИ РИСКОВЕ КРИЕ КОНСУМАЦИЯТА НА МЕСО

  • Рак на дебелото черво - Някои наблюдателни проучвания свързват високия прием на червено месо с няколко вида рак, включително рак на храносмилателния тракт, простатата, бъбреците и гърдата.

    Тези странични ефекти обаче са свързани по-скоро с начина на приготвяне на месото (при висока температура или за дълъг период) и/или с по-високия прием на преработено месо.

    Установено е, че приготвянето на меса по определени начини може да повлияе негативно на здравето. Печенето на скара или на барбекю, опушването при високи температури, както и продължително време на готвене могат да образува канцерогенни вещества, способни да причинят рак.

  • Затлъстяване - Други проучвания свързват приема на червено и преработено месо със затлъстяването.

    В проучванията обаче също се установява, че хората, които консумират най-големи количества червено месо, приемат и с около 700 калории повече на ден от тези, които ядат по-малки количества.

    Контролирани проучвания показват, че може да настъпи загуба на тегло въпреки високия прием на месо. Ключова роля оказва консумирането на пресни, пълнозърнести храни. Поддържането на здравословна и балансирана диета изглежда е от полза за отслабването, независимо дали се консумира месо или не.

  • Диабет - Наблюдателни проучвания показват и връзка между червеното и преработеното месо и повишения риск от диабет.

    Не е установено обаче дали участниците в попроучването не са имали други нездравословни хранителни навици, като консумирането на твърде много рафинирани въглехидрати, яденето на твърде малко зеленчуци или просто преяждането като цяло.


! Всички тези изследвания са само наблюдателни, те показват връзката, но не могат да докажат, че червеното или преработеното месо е причина за негативните ефекти.
При провеждане на проучванията не са били отчетени други фактори, които могат да повлияят на резултатите, като видовете и количествата храна, консумирани редовно.

Необработеното и правилно приготвено месо има много хранителни вещества и може да има някои ползи за здравето. Ако обичате да ядете месо, няма убедителна здравна или хранителна причина да спрете.

Изглежда обаче разумно да спазвате някои СЪВЕТИ, ЗА МАКСИМИЗИРАНЕ НА ПОЛЗИТЕ И МИНИМИЗИРАНЕ НА ЕВЕНТУАЛНИТЕ НЕГАТИВНИ ЕФЕКТИ ОТ КОНСУМАЦИЯТА НА МЕСО.

  • Изберете необработени продукти.
  • Минимизирайте готвенето при висока температура.
  • Включете непреработени храни на растителна основа в диетата си.
  • Изберете био месо.
  • Изберете говеждо месо, хранено с трева.

 

Поднесете порция здраве на масата - Опитайте 100% натуралните месни продукти на Woods Foods.

✅ Техните продукти са екологично чисти (ORGANIC) - При отглеждането на животните не се използват ваксини, антибиотици, хормони и други препарати.

✅ В девствените пасищата на Странджа планина, където отглеждат животните, не са влагани торове и химикали. В близост няма промишлени предприятия, които да замърсяват околната среда.

✅ Животните се отглеждат свободно и се хранят пасищно.

✅ В производството на продуктите не се използват консерванти, заместители или оцветители!

 


Photo by Pixabay from Pexels