Вреди ли пастата на здравословната диета?

Традиционно пастата се прави от твърда пшеница, ориз, ечемик или елда, смесено с вода или яйца.

⚠️ Повечето видове се рафинират по време на обработката, което означава, че много от хранителните вещества се премахват.

Така например, след като премине обработка, съдържанието на фибри в пастата намалява.

Това може да доведе до намалено чувство на ситост, след хранене. Т.е. е много възможно да изядете сравнително по-голяма порция, отколкото, ако например хапнете богати на фибри храни.

Освен това, заради ниското съдържание на фибри, е възможно и да огладнеете доста бързо, след като сте приключили с храненето.

⚠️ В същото време рафинираните макаронени изделия са с високо съдържание на въглехидрати.

Въглехидратите се разграждат бързо до глюкоза в кръвта, което води до рязко покачване на кръвната захар.

Поради тази причина се смята, че диетите с високо съдържание на въглехидрати могат да бъдат свързани с повишен риск от развитие на диабет.

Според други проучвания, храните с по-висок гликемичен индекс, (които рязко покачват кръвната захар) са свързани с по-високо телесно тегло.

А някои специалисти вярват, че хората, които консумират големи количества въглехидрати от нишестени храни, са над два пъти по-склонни да развият метаболитен синдром.


! Проучванията свързващи диетите с високо съдържание на въглехидрати с повишен риск от развитие на диабет, с по-високо тегло и с метаболитен синдром са само наблюдателни.
Необходими са допълнителни изследвания за изясняване на тези връзки и техните последици.

 
⚠️ Традиционните тестените изделия съдържат глутен.

За повечето хора глутенът не създава никакви проблеми.

Въпреки това, хората, които имат целиакия или чувствителност към глутен, могат да получат нежелани реакции.

Тези хора трябва да избягват да ядат тестени изделия, направени от пшеница, за да предотвратят негативни симптоми.

Вместо това, те трябва да бъдат заменени с безглутенови пълнозърнести храни като кафяв ориз или киноа.



КАКВИ АЛТЕРНАТИВИ ИМАМ ЗА ПО-ЗДРАВОСЛОВНА ДИЕТА?

Когато се ядат умерено, тестените изделия могат да бъдат част от здравословната диета.

Но, ако сте любител на пастата и тя често присъстват в менюто ви, е по-добре да бъде заменена с по-здравословни алтернативи.

Те имат по-ниско съдържание на калории и въглехидрати и в същото време са с по-високо съдържание на фибри и хранителни вещества.

Включването им в менюто ще насърчи в по-голяма степен поддържането на здравословна диета и ще елиминира рисковете, свързани с консумацията на рафинирани тестени изделия.

Ето някои от тях:


1. Тестени изделия от кафяв ориз

  • Добър източник на фибри, сравнено с повечето други видове тестени изделия.
  • Богати на манган, селен и магнезий.
  • Заредени са с антиоксиданти.

2. Паста от нахут

  • Високо съдържание на протеин.
  • Високо съдържание на фибри.
  • Не съдържа глутен.

3. Паста от киноа

  • Добър източник на манган, магнезий, фосфор, фолиева киселина, мед и желязо.
  • Богата на фибри.
  • Добър източник на протеини.

4. Зеленчукови спагети (Спагети скуош)

  • С 20% по-малко съдържание на въглехидрати от тестените изделия.
  • Богата на витамини А, С, Е, К и повечето витамини от група В.
  • Ниско съдържание на калории.

5. Конджак спагети

  • Много ниско съдържание на въглехидрати.
  • Ниско съдържание на калории.
  • Богати на разтворими фибри.


Вижте още: Конджак за ефективно отслабване

Ако искате да oпитате макаронени изделия от растението конджак, ви препоръчваме продуктите на Slim Pasta.

Slim Pasta са направени от био брашно от конджак и овесени фибри. Продуктите не съдържат ГМО и глутен, и са с ниско съдържание на калории. Не съдържат въглехидрати, мазнини и захари. 

Богати са на глюкомананови фибри, за които е доказано, че увеличават загубата на тегло и намаляват нивата на грелин - хормонът, който стимулира глада.


Вземете своя Промоционален Слим Пакет с продуктите на Slim Pasta и се насладете на здравословна диета с любими вкусове!          

 

 

Photo by Lisa Fotios from Pexels