Табуле с булгур, нахут и нар от Ина

Здравейте, любители на здравословния начин на живот! Предполагам, че и при вас салатите са част от ежедневно ви меню. Аз много обичам салати, които са здравословни, леки, богати на витамини и хранителни вещества. Сега ще ви запозная с една от любимите ми рецепти с булгур , нахут и нар. Това е една от интерпретациите ми на салата "Табуле"!

Ако не сте запознати с булгура, хранителната му стойност и ползите му, сега е подходящият момент. Сигурна съм ,че ще го обикнете и ще стане част и от вашето меню. Булгура се приготвя от различни сортове мека и твърда пшеница, чрез попарване, изсушаване и натрошаване (грухане). Обработен по този начин, булгурът запазва хранителните стойности на пшеницата, без да се губят важни вещества като протеините. Булгурът се използва широко в средиземноморската, близкоизточната и индийската кухня. Вкусът му е лек и приятен. В сравнение с белия ориз булгурът има повече протеини и фибри, по-ниски нива на гликемичния индекс и по-високи нива на повечето витамини и минерали.

Булгурът се състои от 76% въглехидрати, фибри (18%), правещи го подходящ продукт (до 50 г булгур дневно за диетичен режим) В 100 г суров булгур се съдържат 342 калории, протеини (12,3%), мазнини (1,33 г). По отношение на минералните вещества и витамините, булгурът е надежден източник на калций, желязо, магнезий, фосфор, калий, натрий, цинк, йод, мед, манган, селен, витамини A, C, D, E, K, B1, B2, B3, B5, B6, B9 (фолиева киселина), B12 и редица аминокиселини. Има множество благоприятни ползи върху организма. Аминокиселините в булгура участват в изработването на колаген, който прави кожата гладка, еластична и предпазва от бръчки. Булгурът съдържа и много целулоза, прочистваща тялото от токсините и мастните натрупвания. Ако булгурът стане част от вашето меню, можете да понижите високото кръвно налягане и да подсилите своя имунитет, а фибрите ще ви помогнат при проблеми с обмяната на веществата.

В необработената си форма зърната на булгура благоприятсват за лечението на диабет, сърдечносъдови и други заболявания.

Ето и рецептата с така полезния булгур!

Табуле с булгур, нахут и нар

Нужни продукти

1 ч.ч. булгур

1 ч.ч. нахут

4 бр. домат

Глава лук

Магданоз

Шепа зърна от нар

Зехтин

Лимонов сок

Морска сол

Черен пипер

3 ч.ч. вода

Начин на приготвяне

Булгурът се сварява в съотношение 1:3 /част булгур към три части вода/. Отцежда се и се оставя да изстине. В рецептата съм използвала нахут от консерва , отделям 1 ч.ч измивам го и оставям и той да се отцеди. Доматчетата се обелват и нарязват на ситно. Връзката магданоз се почиства и се нарязва на ситно включително и свежата част от дръжките. Лука се реже на ситно. Всичко се слага в голяма купа и се прибавя нара, овкусява се с лимонов сок, сол, черен пипер, зехтин и се оформя в чинията, като по желание може да се декорира с чери доматчета , нар , магданоз и няколко зърна нахут. Свежа, здравословна и засищаща салата !

Bon appetit! Усмихната и прекрасна седмица от мен!