Полезните свойства на тиквата

Печената тиква – любимото лакомство на есента. Изключително полезен зеленчук, който съдържа витамини от групите В, С, Е, РР и Т - срещат се рядко, а ускоряват метаболизма.

Тя е и богат източник на витамин А, който действа като антиоксидант. Освен това съдържа и микроелементи като калий, калций, магнезий, кобалт, натрий и желязо. Тиквата е нискокалорична и горещо препоръчвана при всякакви диети. Тя се усвоява лесно от организма, което я прави предпочитана от много активни и спортуващи хора.

Ето и някои от полезните ѝ свойства:

Идеална за диета

В нея има и много пектин, който прочиства червата и помага на тялото да се освободи от натрупаните радионуклеиди.

Пречи на затлъстяването

Витамин Т, който се съдържа в тиквата, помага за усвояването на тежката храна и пречи на затлъстяването, както и на задържането на вода в организма. В същото време ускорява метаболизма и подпомага изхвърлянето на шлаките от стомашно-чревния тракт.

Срещу подути крака

Тиквата има способността да извежда от организма солта и водата, без да дразни бъбреците, което я прави идеална за консумация при профилактика на пикочни заболявания.

Предотвратява стрес

Има високо съдържание на витамини от групата В, благодарение на което има успокояващо действие върху хората. Тя подпомага много нервната система и е идеално средство срещу стрес. Ако имате проблем със съня, също можете да прибегнете до нейната помощ.

Подмладява

Семките на тиквата са особено ефикасни при кожни заболявания заради съдържанието на цинк и на витамините А и Е. Честата консумация на тиквени семки предпазва лицето от акне и пъпки, както и премахва някои бръчици.

Ако тиквата е сред любимите ви храни за консумация, препоръчваме да опитате различните сортове в Балев Био Маркет! Можете да ги разгледате тук

 

Photo by Skyla Design on Unsplash