Най-новата тенденция при здравословното хранене – “Фастинг”

Чували ли сте в последно време странната дума “фастинг”?

 Чудите ли се какво значи и от къде идва?

Фастинг идва от английски език и по-точно се води “intermittent fasting”. Директният превод е “периодично гладуване”, но изобщо не става дума за гладуване, а само за контролирано хранене!

Периодичното хранене или гладуване, е основен метод на хранене, в който вие определяте какво и как да ядете, но го ограничавате времево!

Тук не броите калориите, не следите съставките, и не следите за всички малки и досадни детайли на всяка диета. Трябва да знаете и също така, че нито една диета или кратковременен хранителен режим няма да ви донесат дълготраен ефект, ако не ги превърнете в начин на живот!

При периодичното гладуване, вие сами определяте един модел на прием на храна, според вашето ежедневие и график.

За тези от вас, които биха искали да пробват фастинг или са пробвали, и нямат ефект, или пък го практикуват в момента, но не са наясно дали го изпълняват правилно, можете да прочете отговорите на най-често задаваните въпроси, свързани с този начин на НЕхранене от Константина Маркова - нутриционист, изцяло отхвърля консумацията на глутен и вредните храни. Посветена на полезната и същевременно вкусна храна, активният начин на живот и самодисциплината, която да ни даде възможност да бъдем най-добрата версия на себе си!

 Кои напитки развалят фастинга?

Всички напитки с калорийна стойност! Кафето (неподсладено), съдържа изключително малко калории, както и чаят, водата, не съдържат нищо, което би могло да развали фаста ни.

Колко часа е оптималният прозорец с гладуване?

Оптимален “гладен прозорец” няма. Има хора, които издържат по 24,36 дори и 48 часа без никакъв проблем, но за подобен фаст, трябва подготовка и доста силна воля. От 16 до 20 часа ежедневно е отпитамалното време за ограничение от храна за начинаещи!

Добавките ти подходящи ли са в периода на гладуване?

В периода на гладуване най-доброто е да приемаме само вода и чай, всичко друго би могло да активира храносмилателната ни система, а ние не искаме това!

Колко време трябва да се спазва, за да имаме резултати?

Резултатите са много бързи (3-5 дни отнема за да се забележат първите резултати), но за да ги задържим и поддържаме, фастингът трябва да се превърне в начин на живот и навик!

Колко хранения са позволени на ден?

Позволени са 2 до 3 хранения, няма да има възможност да се организират повече пълноценни хранения за периода от 6 до 8 часа, все пак не може човек, само да яде, в активната част на деня си, а и ако преяждаш няма да има ефект, от нито един режим – дори и фастинга!

Как се съчетава този режим на хранене с тренировки?

За хора, които искат да намалят подкожни мазнини и да намалят теглото си, “гладни” сутрешни тренировки биха се отразили много добре!

Какво не трябва да се консумира по време на фастинга?

По време на гладния период – генерално храна.

По време на периода на хранене, може да консумирате в общи линии всичко, но моят съвет е напълно да изключите пърженото, панираното и глутена от менюто си, защото подобни храни забавят обмяната на веществата, и ще забавят прогреса и резултатите от фастинга или друг режим на хранене, които сте избрали да спазвате!