Кардио тренировките – отговори на най-често задаваните въпроси!

Темата за кардио тренировките е една от най-спорните във фитнес средите. 

Трябва ли да правим кардио упражнения всеки ден? Силовата или кардио тренировката е по-ефективна? Първо кардио упражнения или първо вдигане на тежести?
Всяка от теориите има своите привърженици, но какво ще кажат специалистите?

 

Трябва ли да правим кардио упражнения всеки ден?

Отговорът на въпроса, необходимо ли е да правим кардио упражнения всеки ден, е строго индивидуален и зависи от целите, които искате да постигнете.

Ако искате да увеличите аеробната си издръжливост, кардиото трябва да е задължителен елемент от ежедневната ви фитнес рутина. Но ако целите ви са да отслабнете, не е нужно да включвате в програмата си кардио тренировки всеки ден, но трябва да знаете, че за отслабване е необходимо специфично количество упражнения, което е индивидуално за всеки . Ако тренирате, за да подобрите здравето си, не е необходимо да правите кардио упражнения всеки ден, но също се изисква определено количество упражнения, за да се постигнат желаните ползи.

 

Силовата или кардио тренировката е по-ефективна?

Двата типа тренировки имат своите предимства и недостатъци, но се допълват изключително добре. Експертите съветват: Не замествате единия вид упражнения, за сметка на другия. Комбинирайте ги за постигане на по-добър ефект.

За да избегнете загуба на прекомерено количество мускулна маса от кардио тренировките, включете в програмата си тренировки с тежести. А за да постигнете по-бързи резултати, за да ускорите метаболизма и/или, за да поддържате по-нисък процент подкожни мазнини (дори при консумация на повече храни), съчетайте силовата тренировка с кардио.

 

Първо кардио упражнения или първо вдигане на тежести?

За да извлечете максимума от тренировката си, първо изпълнете упражнението, което е най-важно за целите ви, докато все още не сте уморени.

Ако основната ви цел е да увеличите аеробната си издръжливост или се подготвяте за маратон, тогава първо направете кардио упражненията. Ако основната ви цел е да увеличите мускулната сила или да загубите телесни мазнини, тогава започнете със силовата тренировка. Ако вашите фитнес цели включват цялостни подобрения, завършете тренировката си с вида упражнения, на които се наслаждавате най-много.

 

Кои кардио упражнения горят най-много мазнини?

1. Скоростно бягане (спринт)

Скоростното бягане е кардио упражнението, с което се изгарят най-много мазнини за най-кратко време. Можете да спринтирате навън, на бягащата пътека или дори нагоре по стълбите, ако искате да се отървете от излишните килограми. Тренировките на темповите бягания са прости и изгарят огромни количества калории. Ако сте начинаещ е препоръчително времетраенето на тренировките да е от порядъка на 20-30мин.

 

 2. Високо интензивна интервална тренировка

ВИИТ (HIIT) са страхотни поради интензивността на всяко упражнение, както и вариацията на упражненията и повторенията, и са перфектната рецепта за невероятно изгаряне на мазнини. Високо интензивните интервални тренировки могат да варират значително -  от 500 до 1500 калории на час. Но ако сте начинаещ е препоръчително да започнете с тренировки с нисък интензитет няколко пъти в седмицата и постепенно да увеличите времетраенето и честотата.

 

3. Плуване

Плуването е тренировка за цялото тяло, тъй като изисква движенията и на четирите крайника. При плуване, мускулите работят изключително усилено, за да се преборят с гравитацията. Всъщност само с една минута бързо плуване се изгорят 14 калории. За най-добри резултати, включете различни стилове по време на тренировката.

 

Независимо дали искате да отслабнете, или искате да покачите мускулна маса, кардиото е основния компонент на всяка тренировка. А освен средство за поддържане на добра фигура, този тип упражнения има й редица ползи за организма – подобрява кръвообращението и функциите на сърцето, повишава тонуса и издръжливостта, ускорява метаболизма и намалява процента подкожни мазнини. Може да увеличи увереността и самочувствието, да намали стреса и симптомите на тревожност и депресия.

 

За да постигнете най-добри резултати и за да избегнете допускането на грешки се консултирайте със специалист, който да ви изготви индивидуален тренировъчен режим!

Можете също да видите офертите на нашия сайт и да изберете най-подходящата за вас програма.

Следете нашия блог за още съвети от експертите! :)

 

Photo by William Choquette from Pexels