Какво трябва да знаем за безглутеновото хранене?

Какво представлява глутенът?

Глутенът е сложен протеин, който се съдържа в зърнените култури и присъства във всички продукти от пшеница, ръж, овес, ечемик и техните производни. Той е евтин, произвежда се лесно и често се използва за овкусител, затова може да се срещне и в много други храни, като чипс, кетчуп или майонеза, бонбони, сладолед и др.


Първоначално безглутеновата диета е била разработена за хората, които изпитват непоносимост към глутен. Но в резултат на многобройните ползи за здравето, които тя носи, популярността й бързо нараства. Днес, много хора избират да преминат на безглутенова диета, за да подобрят своето здраве или за да влязат във форма.

 

Какво трябва за знаем за глутена и трябва ли да го премахнем от диетата си?

 Ако сте диагностицирани медицински с цьолиакия (глутенова непоносимост), тогава имунната ви система реагира на глутен и уврежда червата ви. За да се подобрите, трябва да премахнете глутенa от диетата си. Това е единственото лечение.

Ако нямате глутенова непоносимост, изборът дали да преминете към безглутенова диета е изцяло ваш.

 

Какви са ползите от безглутеновото хранене?

  • Изключването на глутена от менюто води до подсилване на имунитета и подобряване на храносмилателната функция.
  • Безглутеновото хранене помага за намаляване на възпалителните процеси в организма и понижава вероятността от развитие на туморни клетки.
  • Прилагането на диета без глутен може да намали риска от сърдечносъдови заболявания и инсулт, намалява също отлагането на плаки в кръвоносните съдове.

Въпреки че съществуват ред ползи, безглутеновото хранене има и своите недостатъци. Ако възнамерявате да премахнете глутена от менюто си, не забравяйте да се храните балансирано. Също така, ви препоръчваме да се консултирате с лекар или специалист по диетология, за да предотвратите появата на хранителни дефицити.

 

Недостатъци на безглутеновите храни.

  • Намалява приема на въглехидрати под препоръчителния дневен прием.
  • Диетата може да е с много ниско съдържание на фибри.
  • Възможно е наддаване на тегло от консумацията на безглутенови продукти, ако те съдържат по-високи нива на мазнини и захари.
  • Поява на хранителни дефицити поради елиминиране на твърде много храни от страх от негативна реакция.

 

Aко сте решили да премахнете или намалите глутена от менюто си, продуктите на Slim Pasta са чудесен вариант. Те са направени от био брашно от конджак без ГМО и висококачествени овесени фибри. За разлика от много други безглутенови храни, те са богати на фибри и ще ви помогнат да се чувствате сити дълго след хранене. Конджакът също така помага за намаляването на степента, с която захарта от храната се абсорбира след хранене от организма. По този начин цялата продуктова гама: Slim Pasta, Slim Noodles, Slim Fettuccine, Slim Penne, Slim Spaghetti и Slim Rice са много подходящи за диети на диабетици или на хора, страдащи от увеличено производство на инсулин.

 

Photo by Mae Mu on Unsplash