Какво представлява кетонна диета?

Кето диетата е един от най-нашумелите начини за понижаване на теглото, работещ чрез ограничаване на общото количество калории и намален прием на въглехидрати в храната. При този тип хранене протеиновите храни и мазнините се консумират в големи количества. Резултатът е окисляване на  мазнините в кетони, а въглехидратите се свеждат до минимум.

Храните, които са позволени за консумиране по време на диетата включват богато съдържание на мазнини и протеини. В режима си може да включите: авокадо, ядки, белтъци и определен брой жълтъци, мазни риби, раци, миди, месо, шунки, протеинови напитки. Храната, която се приема трябва да съдържа и високо количество вода, такива храни например са зеленчуците.

По  време на диетата не се препоръчва прием на плодове, зърнени храни, тестени изделия, бобови храни, картофи, тиква.

Приготвянето на храните може да се извършва по всички познати технологии, с изключение на пържене, паниране - дори това да със зехтин.

Какъв тип тренировки се препоръчват при спазване на кетонна диета

Поради настъпилата кетоза (състояние на обмяната на веществата и човешкия организъм при този тип диета, изгарят се запасите от мазнини и се използват като източник на гориво) и ниското съдържание на гликоза в кръвта, най-резултатни и безопасни за здравето са тренировките с кратка продължителност, в които се изразходва големи количества енергия. 

Преди всичко е важно да отбележим, че всяка една диета или хранителен режим изискват строга дисциплина, голямо желание, постоянство и дълъг период от време. Всичко обещаващо бързи ефекти обикновено не е трайно и с лоши последици за нашия организъм, няма как за месец или два да поправим цял живот неправилно хранене. Започнете промяната още днес, почистете и подредете вечния си дом, а именно Вашето тяло.

 

Снимка: foter.com