Идеи за здравословна закуска

Да помислим за здравето си още от сутринта!

Всички знаем колко важна е закуската. Специалистите по здравословно хранене дори я определят, като най-важното хранене за деня. Когато закуската ни е добре балансирана, тя ни зарежда с достатъчно енергия, за да предотврати излишно хранене през останалата част от деня. Не я пропускайте!

Споделяме ви нашите идеи за здравословни и вкусни закуски, с които да разнообразите менюто си.

1.Закусете с яйца.

Яйцата безспорно са една от най-здравословните и вкусни закуски. Проучвания показват, че консумацията на яйца за закуска увеличава чувството на пълнота и намалява приема на калории при следващо хранене.

За да разнообразите обичайните рецепти, ви предлагаме да изпробвате сандвич с Авокадо: Намажете две препечени филийки пълнозърнест хляб с намачкано авокадо. Поръсете ги със сол и черен пипер и добавете яйца – може да опитате с пържени или варени. Приготвя се бързо, много е вкусно и гарантирано здравословно!

 

 2. Закуска с Плодове.

Плодовете са вкусни и пълни с антиоксиданти. Препоръчваме ви да включите в закуската си боровинки, малини, ягоди и къпини. Те са с по-ниско съдържание на захари от останалите плодове, но с по-високо съдържание на фибри.

Друга плодова закуска, която можете да включите в менюто си е смути. Отнема по-малко от 5 минути, за да блендирате плодовете с йогурт. Ако не обичате йогурт, може да използвате прясно мляко или кокосова вода.

Ако пък нямате блендер, пригответе си  плодовото парфе с кисело мляко.
Как? Във висок съд изсипете малко кисело мляко и добавете нарязани плодове по ваш избор. Повторете, докато получите цветна закуска или ексериментирайте!
Каквато и плодова закуска да изберете, най-хубавото е, че можете да използвате плодове според сезона или замразени такива.

 Ако обичате екзотичните вкусове, изпробвайте плодова салата с горски плодове, манго и киноа. Можете да я хапвате така или да добавите дресинг от мед, лайм и босилек. 

 

3. Ядки към закуската.

Ядките са вкусни и питателни. Те са чудесно допълнение към закуската, тъй като карат организма да се чувства сит и предотвратяват наддаването на тегло. Въпреки че ядките са с високо съдържание на калории, проучвания показват, че тялото не усвоява цялата мазнина в тях.

Нашето предложение: Смути с фъстъчено масло и банан.
Смесете два банана, фъстъчено масло, йогурт и мед, разбийте ги с пасатор и добавете няколко кубчета лед. Гарантираме ви, че ще се насладите на невероятен вкус!

Овес със боровинки и бадеми. Ако сутрин нямате време, защо не приготвите закуската от вечерта? Разбъркайте овес, семена от чия, боровинки, бадемово мляко, и кленов сироп. Оставете ги да престоят в хладилника през нощта. На сутринта поръсете с бадеми и половин нарязан банан и сте готови за закуска!

 

Ако имате нужда от още свежи идеи, разгледайте нашите здравословни рецепти!

 

Photo by Ola Mishchenko on Unsplash