Хрупкав хек на фурна от Ирина

Здравейте, фенове на здравословното хранене!
Доста се чудих какво да ви представя този път, за да е нещо различно. Досега не съм ви показвала рецептите ми с риба или морски дарове, но ето дойде и този момент. Избрах един интересен прочит на рецепта за приготвяне на бяла риба, хек или по друг начин казано - мерлуза. Обичам да знам с какво се храня и отделям внимание на хранителната  стойност на продуктите, които консумирам. Затова обичам да давам информация за продуктите в рецептите си, което само по себе си показва причината поради, която съм избрала да сготвя именно това. Иии така....сега ще ви разкажа малко за главния герой в рецептата, а именно хека.
Хекът е вид морска риба, обитаваща дълбочина от 100 и 1000 метра, принадлежаща към семейство Мерлузови, разред Трескоподобни.
Средната големина на тази риба е от 2 до 3 кг. Месото на хека е крехко и филето лесно се отделя от костите. То се използва като диетична храна и много добре се усвоява от организма. В европейските държави мерлузата отдавна е призната за най-добрия представител на разред Трескоподобни, поради високите ѝ хранителни качества и ниското съдържание на мазнини в нейното месо.
Хранителна стойност на на филето на хека преимуществено се състои от белтъчини /16.6 грама на 100 грама/. Мазнините в 100 грама месо от тази риба са само 2.2 грама. При това мерлузата съдържа наситени мастни киселини 0.6 мг, голямо количество калий – 335 мг, фосфор – 240 мг, сяра – 200 мг, хлор – 165 мг, натрий – 75 мг, магнезий – 35 мг и калций – 30 мг.
Съдържанието на витамините А, Е, С, РР, В1, В2, В6, В9, а също и на желязо, мед, манган, кобалт и йод, прави месото на тази риба незаменим елемент от лечебното хранене както в диети , така и в менюто на активни спортисти и хора, хранещи се здравословно.
Както обичайно в рецептата ще използвам кокосов спрей, като мазнина и това ще е и единствената такава. Рибата ще е хрупкава, здравословна и на фурна. Ако вече съм ви заинтригувала можете да видите продуктите и начина на приготвяне  в следващите редове.


Продукти:
Филе от хек
2 яйца
Пълнозърнесто брашно
Фини овесени ядки
Кокосов спрей
Черен пипер
Хималайска или моркса сол.


Начин на приготвяне:
Рецептата не е никак сложна, доста бърза и изключително вкусна. Това е много добър начин да предложите алтернативен вариант на класическата риба, много подходяща е за деца. Лично аз нямах филе от хек и сама филетирах рибата ,отнема повече време, но с готово филе е доста бързо. В купа разбиваме яйцата с малко вода, прибавяме малко от солта и от черния пипер. В две отделни плоски чинии поставяме овесените ядки и пълнозърнестото брашно. Почистеното филе от бяла риба потапяме първо в яйце, а след това в пълнозърнестото брашно, отново в яйце и накрая в овесените ядки . Върху напръскана с кокосов спрей /или друга мазнина по желание/ хартия за печене поставяме филетата едно до друго. Печем на 250° с вентилатор до готовност на рибата. Поднася се с каквото пожелаете, аз лично я похапвам с краставица. Ако не спазвате режим мога да предложа да си направите билков зехтин, с който ястието става неустоимо. В малка купичка поставяте прясна мащерка (ако нямате може да използвате и суха) прибавяте щипка сол отново по желание и стривате с дръжката на нож за хранене . Към стритата мащерка прибавяте  количество зехтин колкото вие прецените и оставяте да престои минимум 30 минути преди да поднесете, най-добре е да остане няколко часа.
Желая ви прекрасни почивни дни и доскоро!
Похапвайте здравословно и се наслаждавайте на храната!   

 

Автор на рецептата: Ирина Цветкова