Детоксикация след празниците – трикове и съвети!

Празниците са най-хубавото време от годината!

Отдаваме се на заслужена почивка, на релакс и на забавления.

Прекарваме повече време със семейството си, с близки и приятели. Но заедно с това прекарваме и повече време около масата.

Прекаляваме с консумацията на алкохол, на храна и на десерти… Позволяваме си всякакви изкушения, за които после може би ще съжаляваме.

Празниците обаче вече приключиха и сега е време да се върнем към стария „непразничен“ режим.  Време е да пречистим тялото си от токсините, които сме му „подарили“, като сме прекалим с вредната храна, алкохола, консервантите, оцветителите... и други.

Затова сме ви подготвили няколко трика и съвета, с които можете да детоксикирате тялото си след празниците и да пречистите организма си от нежеланите вещества.

Детоксикацията за щастие се осъществява самостоятелно от нашия организъм. Нашето тяло има сложен начин за елиминиране на токсините, който включва черния дроб, бъбреците, храносмилателната система, кожата и белите дробове. Когато тези органи са здрави, те ефективно елиминират нежеланите вещества.

За да оптимизираме обаче естествената система за детоксикация на тялото си е добре да спазваме следните няколко съвета:



Бъдете активни

Редовната физическа активност позволява на системата за детоксикация на организма да работи правилно.

Упражненията помогнат на тялото да функционира нормално, а освен това са свързани с по-дълъг живот и намален риск от много състояния и заболявания, като сърдечно-съдови заболявания, диабет тип 2 и някои видове рак.

Специалистите препоръчват:

  • 150 до 300 минути упражнения с умерена интензивност, седмично или
  • 75 до 150 минути интензивна физическа активност на седмица. 

Намалете приема на сол

Консумацията на твърде много сол може да накара тялото да задържа излишната течност, особено ако не се приема достатъчно вода, или ако е съпроводено със състояние, което засяга бъбреците или черния дроб.

А прекомерната консумация на сол и недостатъчното количество вода, кара тялото да освобождава антидиуретичен хормон, който пречи на правилното уриниране - и следователно на естествената детоксикация на организма.

Потребностите на организма от натрий не са високи – 1,5 гр. до 3,75 гр. сол дневно при хората на възраст от 10 до 60 г. Според Световната здравна организация максималната горна граница за безопасен дневен прием, над която вече съществува риск за здравето, е 5 грама сол (една чаена лъжичка).


Пийте вода

Поддържането на правилна хидратация е изключително важно за детоксикацията.
Водата транспортира отпадъчните продукти
, образувани в организма в резултат на регенерацията на клетките в тялото, като ефективно ги отстранява чрез уриниране, дишане или изпотяване.  

Специалистите препоръчват:

  • 3,7 литра дневен прием вода за мъжете и
  • 2,7 литра за жените. *Като може да се наложи по-голям или по-малък прием на вода в зависимост от диетата, нивото на активност и др.

Намалете приема на захар и преработени храни

Високата консумация на сладки и силно преработени храни е свързана със затлъстяването и други хронични заболявания, като сърдечни заболявания, рак и диабет, които възпрепятстват способността на тялото да се детоксикира по естествен път.

Тези състояния могат да навредят на органи, важни за изхвърлянето на токсините, като черния дроб и бъбреците. Като консумирате по-малко нездравословна храна, можете да поддържате системата за детоксикация на тялото си здрава.


Яжте храни, богати на антиоксиданти

Консумацията на храни, богати на антиоксиданти, може да помогне на тялото да се пребори с оксидативния стрес, причинен от излишните свободни радикали и токсини в тялото, и може да намали риска от заболявания, които могат да повлияят на детоксикацията.

Храни богати на антиоксиданти:

  • Боровинки, ягоди, малини, годжи бери, артишок, червено зеле, цвекло, спанак, ядки, какао, подправките и напитките като кафе и зелен чай имат едни от най-високите количества антиоксиданти.

Яжте храни с високо съдържание на пребиотици

За поддържането на здрава система за детоксикация от решаващо значение е здравето на червата. Чревни клетки предпазват червата и тялото от вредните токсин, а употребата на антибиотици, лошата хигиена на зъбите и качеството на диетата могат да доведат до дисбаланс, който може да отслаби имунните и детоксикационни системи и да увеличи риска от заболявания и възпаления.

Консумацията на храни, богати на пребиотици, поддържа храносмилателната система здрава, което е важно за правилната детоксикация и имунното здраве.

Храни богати на пребиотици:

  • Домати, артишок, банани, ябълки, аспержи, праз, лук, чесън, бадеми, овес, ечемик, корен от цикория и др.

Ограничете алкохола

Прекомерната употреба на алкохол може сериозно да увреди черния дроб, с което да намали способността му да изпълнява функциите си адекватно – включително филтрирането на отпадъци и токсини от тялото (детоксикация).

В този смисъл ограничаването (или пълното въздържание) от алкохола е един от най-добрите начини за поддържане на системата за детоксикация на тялото работеща.

Специалистите препоръчват:

  • до 1 напитка на ден за жени и
  • до 2 за мъже.

Наспивайте се

Осигуряването на адекватен и качествен сън всяка вечер е задължително за подпомагане здравето на тялото и естествената система за детоксикация. Сънят позволява на мозъка да се реорганизира и да се презареди, както и да премахне токсичните отпадъчни странични продукти, натрупани през целия ден.

Специалистите препоръчват:

  • Сънят да бъде с продължителност от 7 до 9 часа на нощ.

Здравето е най-голямото богатство! Затова подарявайте си здраве всеки ден! Бъдете активни, наспивайте се, хранете се правилно и балансирано и тялото ви ще ви се отблагодари!
 
За да ви помогнем в поддържането на здравословен начин на живот ви предлагаме да разгледате нашата категория със здравословни продукти и да изберете тези, които отговарят най-точно на вашите нужди!
Разгледайте и нашите здравословни рецепти. Подготвили сме ви разнообразни идеи за вкусни и полезни ястия!



Photo by Mariah Hewines on Unsplash