6 прости начина за загуба на мазнини по корема

Плоският, добре оформен корем е мечта за почти всеки от нас. Особено с наближаване на лятото.

Макар да изглежда като недостижима мечта, топенето на мазнините по корема не е мисия невъзможна!

Ето 6 прости стъпки, които ще ви помогнат в борбата с излишните килограми.


❌ 1. Избягвайте захарта и подсладените със захар напитки

Прекомерната консумация на храни с добавена захар може да доведе до наддаване на тегло и натрупване на излишни мазнини по корема.

Когато прекалим с храните с добавена захар, черният дроб се претоварва с фруктоза и е принуден да го превърне в мазнини. Това увеличава коремните мазнини и мазнините в черния дроб, което води до инсулинова резистентност и различни метаболитни проблеми.

Оказва се, че подсладените напитки са още по-вредни. Тъй като мозъкът ни не регистрира течните калории по същия начин както твърдите, консумацията на подсладени напитки може да повиши апетитa и общия прием на калории.  

Нищо от това обаче не се отнася за целите плодове! Те са изключително полезни, а високото им съдържание на фибри смекчава негативните ефекти на фруктозата.

Прочетете етикетите, за да сте сигурни, че продуктите не съдържат рафинирани захари. Дори храни, предлагани на пазара като здравословни храни, могат да съдържат значителни количества захар.

 
✅ 2. Увеличете приема на протеин

Протеинът може да е най-важният макронутриент за отслабване. Тъй като засилва метаболизма и намалява нивата на глад.

Той не само че може да помогне при отслабване, но също така може да предотврати възстановяване на теглото. Освен това протеинът е особено ефективен за намаляване на коремните мазнини.

Изследванията показват, че протеинът може да намали апетита с до 60%, да засили метаболизма с 80–100 калории на ден и да намали дневния калориен прием с до 441 cal.

Опитайте да увеличите приема на храни с високо съдържание на протеини като цели яйца, риба, бобови растения, ядки, месо и млечни продукти.

 

❌  3. Намалете приема на въглехидрати

Намаленият прием на въглехидрати е много ефективен начин за загуба на мазнини.

Всъщност, сравнени с диети с ниско съдържание на мазнини, диетите с ниско съдържане на въглехидртати водят до 2-3 пъти повече загуба на тегло. Освен това намаляват специфично мазнините в корема и тези около органите и черния дроб

Дори само избягването на рафинираните въглехидрати като захар, бонбони и бял хляб може да е достатъчно, особено ако поддържате висок прием на протеини.

 

✅ 4. Яжте храни, богати на фибри

Добавянето на допълнително диетични фибри към диетата стимулира загуба на тегло и ефективно намалява вредните коремни мазнини.

Разтворимите фибри могат да забавят храносмилането и усвояването на хранителните вещества, това повишава чувство на ситост и намалява апетита.

Всъщност само 14 грама допълнителни фибри на ден са свързани с намаляване на приема на калории с 10%  и загуба на тегло от около 2 килограма за 4 месеца.

Освен това консумацията на 10 грама разтворими фибри на ден може да намали количеството мазнини в коремната кухина с 3,7%.

Най-добрият начин да си набавите повече фибри е като ядете много растителни храни, включително зеленчуци и плодове. Бобовите растения също са добър източник, както и някои зърнени култури, като например овес.

Можете също така да опитате да приемате добавка с фибри като глюкоманан. Той е една от най-вискозните диетични фибри.

Препоръчваме ви продуктите на Slim Pasta. Направени от брашно от растението конджак (познат и като глюкоманан) те ще ви помагат да се чувствате сити до четири часа след тяхната консумация. Всяка порция подпомага това чувство и прави спазването на хранителен режим и устояването на резките пориви на глад по-лесно.

 

✅ 5. Упражнявайте се редовно

Редовните упражненя са изключително ефективни за намаляване на коремните мазнини, а освен това осигуряват и много други ползи за здравето.

Аеробните упражнения като ходене, бягане и плуване, както и силовите тренировки могат да доведат до значително намаляване на коремните мазнини.

Освен това упражненията напълно предотвратяват възстановяването на мазнини в корема след загуба на тегло, което ги прави особено важни по време на поддържане на теглото.

Вижте още: Какви упражнения да включите в режима си, за да се сдобиете с плосък, добре оформен корем  (+ВИДЕО)

Избягвайте да правите само упражнения за корем, тъй като загубата на мазнини на едно място  не е възможно. Проучване установява, че 6 седмични тренировки само на коремните мускули не са имали измерим ефект върху обиколката на талията или количеството мазнини в коремната кухина. 


✅ 6. Проследявайте приема на храна

Проследяването на приема на храна не означава, че трябва да теглите и измервате всичко, което ядете.

Проследяването на храната от време на време, за няколко поредни дни може да ви помогне да постигнете конкретни цели.
Така ще имате по-ясна представа дали е добре да увеличите още приема на протеини или пък да намалите нездравословните въглехидрати.

 

 

 

 

Photo by Karolina Grabowska from Pexels