5-те доказани ползи за здравето от меда.

От хилядолетия насам и до днес медът се използва като мощно средство за подобряване на здравето.

Още от древността се е използвал като мехлем за обриви и изгаряния и за успокоение на болки в гърлото. А през годините областите на приложение са нараснали значително.

С развитието на технологиите и науката, благотворните свойства на меда се доказват и той се утвърждава като едно от най-добрите средства за борба с вируси, настинки и други – по-сериозни заболявания.

В днешната статия ще ви споделим кои са 5-те доказани ползи за здравето от меда.

1. Потиска кашлицата

Според проведени проучвания, медът е изключително ефикасно, естествено средство за облекчаване на кашлицата при деца.

В проучването са участвали 139 деца на възраст от 2 до 5 години. Децата са страдали от нощна кашлица, причинена от инфекция на горните дихателни пътища.

Изследванията са установили, че приема на 2,5 мл. мед преди лягане значително са подобрили състоянието на децата.

Проучването е установило също, че медът намалява симптомите в по-голяма степен, сравнено с други две популярни лекарства срещу кашлица.

!Важно е да се знае, че медът никога не трябва да се дава на деца под една година поради риск от ботулизъм.


 2. Заздравява рани и изгаряния

Медът има мощни антибактериални и противовъзпалителн свойства и успешно подхранва околната тъкан. Поради тези причини локалното лечение с мед се използва, като ефективно средство за заздравяване на рани и изгаряния.

Проучване установява, че медът лекува изгаряния с частична дебелина по-бързо от конвенционалното лечение, както и заразените следоперативни рани по-бързо от антисептиците и марлята.

Изследването също установява, че в 97% от случаите медът е особено ефективно средство за лечение на диабетни язви на стъпалата.

Освен това, той може да помогне за лечение на други кожни заболявания, като псориазис и херпесни лезии.

 

 3. Подобрява нивата на холестерола

Според проведени проучвания върху пациенти с наднормено тегло и затлъстяване медът може да подобри нивата на холестерола.

Проучването установява намаление с 5,8% на LDL холестерола и 3,3% увеличение на HDL холестерола след консумация на мед. Наблюдава се също и понижение на телесното тегло с 1,3% и на телесните мазнини с 1,1%.

Заключенията направени от проучването са, че консумацията на натурален мед подобрява нивата на холестерол особено при лица с повишени такива, и не увеличава телесното тегло при хора с наднормено тегло или затлъстяване.

 

 4. Понижава триглицеридите

Няколко проучвания показват, че медът може да понижи нивата на триглицеридите, особено когато се използва като заместител на захарта.

Нивата на триглицеридите обикновено се увеличават при диета с високо съдържание на захар и рафинирани въглехидрати.

Многобройни проучвания свързват редовната консумация на мед с по-ниски нива на триглицеридите, особено когато той се използва за заместване на захарта.

В едно от проучванията, сравняващо консумацията на мед и захар, са установени по-ниски нива на триглицеридите в групата на меда с цели 11–19%.

 

 5. Намалява риска от сърдечни заболявания

Висококачественият мед е богат на важни за здравето на срърцето антиоксиданти.
Медът съдържа антиоксиданти съединения като монофеноли, флавоноиди и полифеноли.

Сподед проучване, редовният прием на флавоноиди е свързан с намален риск от сърдечно-съдови заболявания.

Защитните ефекти на флавоноидите включват предимно антитромботични, антиисхемични, антиоксидантни и вазорелаксантни средства, а флавоноидите намаляват риска от коронарна болест на сърцето.

Изследването установява, че те могат да помогнат на артериите в сърцето ви да се разширят, увеличавайки притока на кръв към сърцето. Могат да помогнат за предотвратяване на образуването на кръвни съсиреци, което от своя страна може да доведе до инфаркт и/или инсулт.

Освен това, проучването установява, че антиоксидантите в меда могат да помогнат за понижаване на кръвното налягане

Проучванията са показали умерено намаляване на кръвното налягане от консумацията на мед.

 

Медът е един вкусен начин да подобрим здравето си!

Но не прекалявайте – той е с високо съдържание на калории и захар.

И не забравяйте, че ползите му са най-силно изразени, когато замества друг, по-нездравословен подсладител.

При избора на мед изберете висококачествен органичен мед, без добавени сиропи! Превъзходният Био Мед Букет на Woods Foods е с изключително качество и чистота. Без пестициди, антибиотици и други замърсители!



 

Photo by Pixabay from Pexels