5 съвета как да поддържаме добра форма през лятото

Лято е! 

Температурите стремглаво се покачват, а заедно с тях нараства и нашето желание за почивки. Плажовете, забавленията, алкохолните напитки, срещите с приятели до късно вечер изглеждат все по-съблазнителни и често изместват от фокуса ни, обичайната рутина. Забравяме за редовните тренировки и често хапваме каквото ни попадне.
Колкото и примамливо да звучи, всички искаме да изглеждаме добре на плажа, а и не само! 

 

 

 

Ето 5 съвета как да поддържаме добра фигура през летните месеци:

1. Хранете се здравословно

Не пропускайте закуската.

Спазвайте хранителен режим - не гладувайте! Приемайте храна на всеки 3-4 часа, по този начин ще поддържате метаболизма си активен. 

Избягвайте приема на вредни храни - заместете ги с плодове и зеленчуци. Те са богат източник на витамини, минерали, антиоксиданти и фибри. 

 

2. Избягвайте алкохолните напитки

Летните месеци предразполагат към консумирането на по-големи количества алкохол. Той обаче,влияе върху начина по който се движите, което повишава риска от наранявания. Освен това, засилва апетита и увеличава шансовете за приемане на повече храна от необходимото. 

 

3. Приемайте повече вода 

Пиенето на вода не само потиска апетита, но и подобрява способността на организма да обработва храната, предотвратява проблеми, свързани с топлината, като главоболие, раздразнителност, умора и мускулни крампи. Специалистите съветват, през летните месеци, да приемаме вода от 2 до 4 литра на ден. 

 

4. Бъдете активни

Лятото ни дава прекрасна възможност за спортуване навън - волейбол, баскетбол, тенис. Спортът е чудесен начин да поддържате добра форма, докато се забавлявате с приятели.
Вижте летните спортове, които изгарят най-много калории. 

 

5. Спете достатъчно 
Изследвания показват, че лишаването от сън може да доведе до дисбаланс на хормоните на глада и да увеличи апетита, това, от своя страна, води до натрупване на излишни мазнини. Препоръчваме ви минимум 7 часа сън.

Photo by Toa Heftiba on Unsplash