5 неща, които фитнес инструкторите искат да знаете!

Все повече нараства интересът към здравословния начин на живот, активното спортуване и фитнеса. Увеличава се и обемът на информацията в интернет, която може да ни подведе в грешна посока и дори да ни навреди. Често информацията е противоречива и ни е трудно да решим на кой източник да се доверим.

За да отсеем правилно от грешно, и за да стигнем до точните отговори, се допитахме до квалифицирани треньори и фитнес инструктори с дългогодишен опит в областта. Те ни дадоха няколко от най-важните съвети, които биха желали всички да знаят.

 

 1. Ако сте начинаещ, наемете си треньор.

Квалифицираният фитнес инструктор ще ви покаже правилните техники на изпълнение, моделите на дишане, както и правилните уреди за отделните мускулни групи. Освен това, може да разработите програма за тренировка, която е подходяща за вас и вашите цели и може да се справи с всякакви наранявания или ограничения.

 

2. Не е задължително да спортувате по 1 час всеки един ден от седмицата.

Каква да бъде продължителността на тренировъчната сесия е строго индивидуално и зависи от редица фактори, като вашата диета, общия ви обем на работа – работните серии и килограмите, с които тренирате, както й от напредналостта.
Когато целите на тренировките са здраве, сваляне на килограми и изгаряне на мазнини, повишаване на силата и др., е достатъчно продължителността на тренировките да бъде до 30-45 мин.
Професионалните спортисти от друга страна може би се нуждаят от повече от час на ден.
По отношение на честотата, специалистите съветват от 2 до 5 дни в седмицата упражненията да бъдат интензивни, а в останалите дни тренировките да са с по-лека интензивност.

 

3. Вдигането на тежести не води до натрупване на маса.

Когато целите ви са натрупване на мускулна маса, не е достатъчно просто вдигане на тежести. За да се създаде нова тъкан, тялото трябва да бъде натоварвано постепенно и с минимално увеличаване на тежестта. Освен това, спазването на правилната диета е от съществено значение за постигане на желания резултат.

 

4. Консумирайте мазнини, за да намалите мазнините.

Мазнините са важна част от здравословната и балансирана диета. Ако ги изключите от менюто си, тялото ви ще започне да губи вода и мускулна маса. Намаленият прием на мазнините, пречи на организма да произведе оптималното количество хормони, което води до забавяне на процеса на отслабване.

 

 5. Твърдението, че колкото повече се потите, толкова повече мазнини изгаряте е пълен мит.

Потенето повече не означава изгаряне на повече мазнини. Ако се потите повече, това означава, че тялото ви губи повече вода. За да предотвратите дехидратация, приемайте повече вода.

 

 Търсиш квалифициран треньор? Според твоето местоположение, търсачката на Grifa ще ти помогне да намериш фитнес инструктор, който да те насочи в света на спорта!

 

Photo by Hipcravo on Unsplash