5 често допускани грешки, които нарушават вашия метаболизъм

Поддържането на добър метаболизъм е едно от най-важните неща за постигането на хубава фигура и добро здраве. Извън медицинските причинители на забавянето на метаболитните процеси, често допускаме грешки, за които не предполагаме, че пречат на добрата ни форма.

Но до каква степен той има значение за постигането на перфектна фигура и къде грешим?

 

За начало, какво е метаболизъм?

Това са съвкупност от биохимични реакции, които се случват в тялото да преобразуват храната в енергия. В зависимост от това каква е скоростта на действие на метаболизма, зависи и нашата фигура. Метаболизмът играе много важна роля за това дали ще отслабваме или напълняваме с лекота. Освен основните фактори, които влияят на обмяната на веществата, като пол, възраст, ген, тегло и други, има някои лоши навици, които се отразяват върху действието на метаболизма.

Ето кои са грешките, които може би допускате!

 

Пропускате закуската

Ако не закусвате със сигурност ще се оправдаете с това, че нямате време за приготвяне на закуска или че сутрин просто не се храните. Пропускайки първото и най-важно хранене за деня, нарушавате вашите метаболитни процеси. Ако пропускате закуската, увеличавате риска от преяждане на обяд и вечеря.

 

Консумирате храни с ниска хранителна стойност

Какво ядохте днес? Вероятно сте хапнали тестени лакомства, сладкиши и т. н. Бързите закуски, любимите ни и не толкова здравословни храни, имат негативен ефект върху метаболизма. По-добре е да замените junk food с банан, шепа сурови ядки, които ще ви осигурят важни микроелементи.

 

Твърде малко протеини

Колко често хапвате месо, яйца, извара, сирене? Може би диетата ви е бедна на протеини. За бърз метаболизъм, ние се нуждаем от протеини, които играят важна роля в химическите реакции в организма и поддържат нормална жизнена активност.

Не правите упражнения

Упражненията, особено кардиото и тези с тежести, засилват в пъти метаболизма. Така че, ако не спортувате, обмяната на веществата става по-бавна и вие вече не горите толкова калории, колкото ви се иска.

 

Не пиете достатъчно вода

Водата участва във всички метаболитни реакции. Съвременните изследвания показват, че пиенето на два литра вода на ден не е задължително, защото ние си набавяме течности от различните видове храни, особено зеленчуци и плодове. Но тези, които предпочитат рафинирана храна: полуготови продукти, печени продукти, бързо хранене - при тях дехидратацията е много често явление.

 

Екипът на GRIFA може да ви помогне в ускоряването на метаболизма със страхотните промоционални продукти, които сме подготвили на нашата начална страница. Там можете да откриете суперхрани, уреди за домашни тренировки, тренировъчни и хранителни режими, онлайн мастър класове за отслабване, зелен чай за изгаряне на мазнини и нискокалорични продукти.

Разгледайте ги тук

 

 

Photo by Eugene Chystiakov on Unsplash