5 често допускани грешки, които нарушават вашия метаболизъм

Поддържането на добър метаболизъм е едно от най-важните неща за постигането на хубава фигура и добро здраве. Извън медицинските причинители на забавянето на метаболитните процеси, често допускаме грешки, за които не предполагаме, че пречат на добрата ни форма.

Но до каква степен той има значение за постигането на перфектна фигура и къде грешим?

За начало, какво е метаболизъм?

Това са съвкупност от биохимични реакции, които се случват в тялото и преобразуват храната в енергия.

В зависимост от това каква е скоростта на действие на метаболизма, зависи и нашата фигура. Метаболизмът играе много важна роля за това дали ще отслабваме с лекота или ще напълняваме.

Освен основните фактори, които влияят на обмяната на веществата, като пол, възраст, ген, тегло и други, има някои лоши навици, които се отразяват върху действието на метаболизма.

  

Ето кои са грешките, които може би допускате!

 1. Пропускате закуската

Много от нас пропускат закуската, поради липса на време за приготвянето ѝ или защото просто не обичат да се хранят сутрин. Пропускането на първото и най-важно хранене за деня обаче, нарушава метаболитните процеси.

Всъщност епидемиологични проучвания показват, че съществува ясна връзка между пропускането на закуска и наддаването на телесно тегло, повишаването на инсулиновата чувствителност или развитието на диабет тип 2.

Установено е, че пропуснатата закуска след това се компенсира с голямо хранене по време на обяд и вечеря.

2. Консумирате храни с ниска хранителна стойност

Какво ядохте днес? Вероятно сте хапнали тестени лакомства, сладкиши и т. н.

Бързите закуски, любимите ни и не толкова здравословни храни, имат негативен ефект върху метаболизма.

Хранете се по-често и по-качествено. Когато ядем рядко, но в големи количества, метаболизмът се забавя между храненията. Малките хранения или леката закуска на всеки 3 до 4 часа поддържат метаболизма активен.

Така че заместете бързото хранене с банан или с шепа сурови ядки. Те ще ви осигурят важни микроелементи.


3. Твърде малко протеини

Колко често хапвате месо, яйца, извара, сирене? Може би диетата ви е бедна на протеини?

За бърз метаболизъм, ние се нуждаем от протеини, които играят важна роля в химическите реакции в организма и поддържат нормална жизнена активност.

Всъщност той увеличава метаболизма с 15–30%, в сравнение с 5–10% за въглехидратите и 0–3% за мазнините.

По-високият прием на протеини, освен това, увеличава нивата на хормоните за ситост (намаляващи апетита) и същевременно намалява нивата на хормона на глада.

4Не правите упражнения

Упражненията, особено кардиото и тези с тежести, засилват в пъти метаболизма. Така че, ако не спортувате, обмяната на веществата става по-бавна и не горите толкова калории, колкото ви се иска.

Аеробните упражнения могат да ускоряват метаболизма часове след като тренировката е приключила. Помагат при изгарянето на калории и дори могат временно да потиснат апетита след тренировка.

Тренировките с тежести също са важни, тъй като тонизират мускулите и увеличават чистата тъканна маса. А по-големите мускули водят и до по-бърз метаболизъм.

5. Не пиете достатъчно вода

Голяма част от течностите ние си набавяме от различните видове храни, особено зеленчуци и плодове. Но хората, които предпочитат рафинирана храна: полуготови продукти, печени продукти, бързо хранене – често страдат от дехидратация.

Пийте вода, за да ускорите метаболизма си!

Проучване установява, че пиенето на 0,5 литра вода увеличава метаболизма в покой с 10–30% за около час.

А приемът на вода половин час преди ядене може да ви помогне да ядете по-малко.
 

Екипът на GRIFA може да ви помогне в ускоряването на метаболизма със страхотните промоционални продукти, които сме подготвили. Можете да откриете уреди за домашни тренировки, тренировъчни и хранителни режими, нискокалорични продукти, онлайн мастър класове за отслабване, зелен чай за изгаряне на мазнини и други.  

 

 

Photo by Eugene Chystiakov on Unsplash